Artykuł zawiera treści przeprowadzonych lekcji oraz pomoce dydaktyczne dla uczniów I LO w Tarnowie. Celem artykułu jest umożliwienie uczniowi powtarzanie materiału przerobionego na lekcjach oraz wykonywanie różnych ćwiczeń. Numery rozdziałów odpowiadają jednostkom tematycznym realizowanym w ramach lekcji - jedna lekcja może składać się z kilku takich jednostek lub jedna jednostka może obejmować kilka lekcji. Opisywane tematy nie obejmują lekcji, na których były wykonywane jedynie ćwiczenia (MS-Word, MS-Excel, MS-Access, tworzenie stron WWW w NVU), lub lekcji dokładnie opisanych w podręczniku.
01 - Wprowadzenie
02 - Informacja i jej przetwarzanie
03 - Transmisja cyfrowa
04 - Zabezpieczanie transmisji przed błędami, kody detekcyjne
i korekcyjne.
05 - Sieci komputerowe
06 - Usługi w Internecie
07 - Tematy projektów WWW i prezentacji MS PowerPoint
08 - MS-Word - ćwiczenia
09 - Macromedia Flash - tworzenie prostych animacji
10 - Macromedia Flash - tworzenie aktorów odgrywających role
11 - Macromedia Flash - tworzenie klipu reklamowego
12 - Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel
2003
13 - Rozwiązywanie zadań za pomocą arkusza kalkulacyjnego
14 - Tworzenie wykresów funkcji w arkuszu kalkulacyjnym
Microsoft Excel 2003
15 - Bazy danych w MS-Word i MS-Excel
16 - Relacyjna baza danych MS-Access 2003
01 - Wprowadzenie
02 - Informacja i jej przetwarzanie
03 - Pozycyjne systemy liczbowe
04 - Języki wysokiego poziomu
05 - Wprowadzenie do C++ - strumienie cout i cin, zmienne
06 - Instrukcja przypisania, modyfikacja zmiennej
07 - Instrukcja warunkowa if
08 - Pętle warunkowe
09 - Pętla iteracyjna
10 - Liczby rzeczywiste i ich własności
11 - Wzór Herona
12 - Ćwiczenia w programowaniu
13 - Miejsca zerowe funkcji
14 - Język C++ w rozwiązywaniu zadań z fizyki
15 - Transmisja cyfrowa
16 - Kody EDC i ECC
17 - Sieci komputerowe
18 - Usługi w Internecie
19 - Tematy projektów WWW i prezentacji MS PowerPoint
20 - Macromedia Flash - tworzenie prostych animacji
21 - Macromedia Flash - tworzenie aktorów odgrywających role
22 - Macromedia Flash - tworzenie klipu reklamowego
23 - Macromedia Flash - proste animacje z wykorzystaniem
ActionScript
24 - Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel
2003
25 - Rozwiązywanie przykładowych zadań za pomocą arkusza
kalkulacyjnego
26 - Tworzenie wykresów funkcji w arkuszu kalkulacyjnym
Microsoft Excel 2003
27 - Bazy danych w MS-Word i MS-Excel
28 - Relacyjna baza danych MS-Access 2003
01 - Wprowadzenie
02 - Informacja i jej przetwarzanie
03 - Pozycyjne systemy liczbowe
04 - System uzupełnień do podstawy - U2
05 - Języki wysokiego poziomu
06 - Wprowadzenie do języka C++, strumienie i zmienne
07 - Komputer podejmuje decyzje
08 - Pętle warunkowe
09 - Pętla iteracyjna
10 - Wprowadzenie do algorytmów, algorytm Euklidesa
11 - Generacja liczb pierwszych przez sprawdzanie
podzielności
12 - Tablice
13 - Sito Eratostenesa
14 - Rozkład liczby naturalnej na czynniki pierwsze
15 - Generacja liczb pseudolosowych
16 - Generacja liczb pseudolosowych bez powtórzeń
17 - Rekurencja, silnia, NWD, liczby Fibonacciego
18 - Złożoność obliczeniowa czasowa i pamięciowa algorytmów
19 - Szyfr Cezara
20 - Szyfr podstawieniowy z pseudolosowym odstępem
21 - Szyfrowanie niesymetryczne - algorytm RSA
22 - Liczby ósemkowe, szesnastkowe, konwersje pomiędzy
systemami liczbowymi.
23 - Liczby zmiennoprzecinkowe
24 - Wzór Herona, rozpoznawanie trójkątów
25 - Ćwiczenia w programowaniu
26 - Miejsca zerowe funkcji
27 - Zastosowanie metody Regula Falsi w rozwiązywaniu zadań z
fizyki
28 - Wskaźniki i tablice dynamiczne
29 - Wyszukiwanie min i max
01 - Wprowadzenie
02 - Języki wysokiego poziomu
03 - Struktura programu w języku C++
04 - Zmienne i strumienie w języku C++
05 - Instrukcja warunkowa w języku C++
06 - Tworzenie pętli w języku C++
07 - Funkcje w języku C++
08 - Informacja i jej przetwarzanie
09 - Transmisja cyfrowa
10 - Kody EDC i ECC
11 - Sieci komputerowe
12 - Usługi w Internecie
13 - Tematy projektów WWW i prezentacji MS PowerPoint
14 - JavaScript na stronie WWW - wprowadzenie
15 - JavaScript - proste skrypty obliczeniowe
16 - JavaScript - galeria fotografii
17 - Macromedia Flash - tworzenie prostych animacji
18 - Macromedia Flash - tworzenie aktorów odgrywających role
19 - Macromedia Flash - tworzenie klipu reklamowego
20 - Macromedia Flash - proste animacje z wykorzystaniem
ActionScript
21 - Bazy danych w MS-Word i MS-Excel
22 - Relacyjna baza danych MS-Access 2003
01 - Wprowadzenie
02 - Języki wysokiego poziomu
03 - Struktura programu w języku C++
04 - Zmienne i strumienie w języku C++
05 - Instrukcja warunkowa w języku C++
06 - Tworzenie pętli w języku C++
07 - Funkcje w języku C++
08 - Tablice i podstawowe operacje na tablicach
09 - Wskaźniki i tablice dynamiczne
10 - Wyszukiwanie min i max
11 - Sortowanie przez wybór
12 - Przeszukiwanie liniowe oraz liniowe z wartownikiem
13 - Materiały do ćwiczeń z programowania
14 - Wyszukiwanie binarne
15 - Wyszukiwanie dominanty
16 - Wyszukiwanie k-tego największego elementu, wyszukiwanie
szybkie, mediana
17 - Sortowanie szybkie - QuickSort
18 - Stos i ONP - Odwrotna Notacja Polska
19 - Stóg - sortowanie stogowe - HeapSort
20 - Metody numeryczne - obliczanie całek oznaczonych metodą
prostokątów i trapezów
21 - Tworzenie wykresów funkcji w arkuszu kalkulacyjnym
Microsoft Excel 2003
22 - Zastosowanie arkusza w zadaniach z fizyki
23 - Programowanie arkusza Excel w VBA
24 - Rozwiązywanie przykładowych zadań maturalnych z
informatyki
01 - Rozkład materiału dla technologii
informacyjnej
02 - Rozkład materiału dla informatyki - klasa I
03 - Rozkład materiału dla informatyki - klasa II
04 - Rozkład materiału dla informatyki - klasa III
05 - Instalacja środowiska programowania Code Blocks
06 - Języki wysokiego poziomu
07 - Struktura programu w języku C++
08 - Zmienne i strumienie w języku C++
09 - Instrukcja warunkowa w języku C++
10 - Tworzenie pętli w języku C++
11 - Funkcje w języku C++
12 - Tablice i podstawowe operacje na tablicach
13 - Wskaźniki i tablice dynamiczne
Zajęcia koła informatycznego w I LO będą się odbywały we czwartki w godzinach 1600 - 1800 w sali internetowej na parterze. W zajęciach mogą uczestniczyć również uczniowie z innych szkół średnich. Z powodu ograniczonej liczby stanowisk komputerowych chętnych prosimy o kontakt z opiekunem koła informatycznego mgr Jerzym Wałaszkiem.
I Liceum Ogólnokształcące |
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
W artykułach serwisu są używane cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać,
zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe