Struktura zawiera informacje o możliwościach sterownika
grafiki lub bieżącego kontekstu graficznego.
Pole
flags może zawierać 0 lub być maską jednego lub kilku z
następujących wartości
SDL_RendererFlags połączonych ze sobą alternatywą bitową:
SDL_RENDERER_SOFTWARE |
grafika tworzona programowo bez akceleratora. |
SDL_RENDERER_ACCELERATED |
kontekst będzie używał akceleratora. |
SDL_RENDERER_PRESENTVSYNC |
przesłania na ekran będą synchronizowane z
odświeżaniem. |
SDL_RENDERER_TARGETTEXTURE |
kontekst obsługuje tworzenie grafiki na teksturach. |
Zwróć uwagę, iż jeśli znaczniki nie zostaną dostarczone, to
priorytetem staną się dostępne konteksty
SDL_RENDERER_ACCELERATED.
Pole texture_formats jest tablicą wartości SDL_PixelFormatEnum
reprezentujących dostępne formaty tekstur dla danego kontekstu:
Makra formatów pikseli:
SDL_PIXELTYPE(format) |
typ formatu pikseli, zobacz na
Uwagi. |
SDL_PIXELORDER(format) |
uporządkowanie kanałów lub bitów w formacie pikseli,
zobacz na Uwagi. |
SDL_PIXELLAYOUT(format) |
wzór bitowy kanałów formatu pikseli, zobacz na
Uwagi. |
SDL_BITSPERPIXEL(format) |
liczba bitów informacji koloru w formacie pikseli. |
SDL_BYTESPERPIXEL(format) |
liczba bajtów na piksel. |
SDL_ISPIXELFORMAT_INDEXED(format) |
prawda dla formatów pikseli z paletą |
SDL_ISPIXELFORMAT_ALPHA(format) |
prawda dla formatów pikseli z kanałem alfa. |
SDL_ISPIXELFORMAT_FOURCC(format) |
prawda dla formatów pikseli reprezentujących
szczególne formaty, na przykład formaty YUV. |
Wartości formatów pikseli:
SDL_PIXELFORMAT_UNKNOWN |
|
SDL_PIXELFORMAT_INDEX1LSB |
|
SDL_PIXELFORMAT_INDEX1MSB |
|
SDL_PIXELFORMAT_INDEX4LSB |
|
SDL_PIXELFORMAT_INDEX4MSB |
|
SDL_PIXELFORMAT_INDEX8 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB332 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB444 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB555 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGR555 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ARGB4444 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGBA4444 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ABGR4444 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGRA4444 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ARGB1555 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGBA5551 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ABGR1555 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGRA5551 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB565 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGR565 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB24 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGR24 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGB888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGBX8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGR888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGRX8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ARGB8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGBA8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ABGR8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_BGRA8888 |
|
SDL_PIXELFORMAT_ARGB2101010 |
|
SDL_PIXELFORMAT_RGBA32 |
alias (nazwa zastępcza) dla
ciągu bajtów RGBA danych koloru na bieżącej platformie
(>= SDL 2.0.5). |
SDL_PIXELFORMAT_ARGB32 |
alias dla ciągu bajtów ARGB danych koloru na
bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5). |
SDL_PIXELFORMAT_BGRA32 |
alias dla ciągu bajtów BGRA danych koloru na
bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5). |
SDL_PIXELFORMAT_ABGR32 |
alias dla ciągu bajtów ABGR danych koloru na
bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5). |
SDL_PIXELFORMAT_YV12 |
tryb planarny: Y + V + U (3
płaszczyzny). |
SDL_PIXELFORMAT_IYUV |
tryb planarny: Y + U + V (3
płaszczyzny). |
SDL_PIXELFORMAT_YUY2 |
tryb spakowany: Y0+U0+Y1+V0 (1
płaszczyzna). |
SDL_PIXELFORMAT_UYVY |
tryb spakowany: U0+Y0+V0+Y1 (1
płaszczyzna). |
SDL_PIXELFORMAT_YVYU |
tryb spakowany: Y0+V0+Y1+U0 (1
płaszczyzna). |
SDL_PIXELFORMAT_NV12 |
tryb planarny: Y + U/V z przeplotem
(2 płaszczyzny) (>= SDL 2.0.4) |
SDL_PIXELFORMAT_NV21 |
tryb planarny: Y + V/U z przeplotem
(2 płaszczyzny) (>= SDL 2.0.4) |