Serwis Edukacyjny w I-LO w Tarnowie ![]() Materiały dla uczniów liceum |
Autor artykułu:
mgr Jerzy
Wałaszek |
©2021 mgr Jerzy Wałaszek
|
W BUDOWIE
Artykuł jest kontynuacją artykułów umieszczonych w naszym serwisie kilka lat temu. Tutaj będziemy się zajmować programowaniem grafiki komputerowej (i nie tylko) w języku C++ z wykorzystaniem bibliotek SDL 2 oraz OpenGL. SDL 2 jest nowoczesną biblioteką, która pozwala programiście pisać aplikacje graficzne pracujące w wielu środowiskach, np. Windows i Linux. Aby było to możliwe, tworzy ona specyficzny interfejs dla programisty, który wygląda podobnie na obsługiwanych platformach. Programując przy wykorzystaniu SDL nie musisz się przejmować specyfiką środowiska pracy programu. Dodatkowo programowanie SDL jest dużo prostsze od programowania bezpośrednio w systemach Windows i Linux.
Druga biblioteka, Open GL, umożliwia programowanie trójwymiarowe. Wykorzystuje do tego akcelerację sprzętową, tworząc płynne, dynamiczne sceny. Kurs programowania grafiki będzie prowadzony stopniowo. Na każdej "lekcji" utworzymy projekt lub kilka projektów dotyczących określonego zagadnienia. Aby w pełni skorzystać z tego artykułu, czytelnik powinien znać podstawy programowania w języku C++, którymi tutaj nie będziemy się zajmować. Dodatkowo bardzo przydatna jest wiedza z matematyki, szczególnie z geometrii i trygonometrii. Grafika komputerowa opiera się na różnych modelach matematycznych przestrzeni. Jeśli chcesz się tym zajmować, musisz polubić matematykę, innej drogi nie ma.
SPIS TREŚCI |
SDL2 |
![]() |
Zespół Przedmiotowy |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.