Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie Materiały dla uczniów liceum |
Wyjście Spis treści Wstecz Dalej
Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek |
©2025 mgr Jerzy Wałaszek
|
SDL_SetTextureBlendMode
SPIS TREŚCI |
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.
Użyj tej funkcji, aby ustawić tryb wtapiania dla tekstury, używany prze SDL_RenderCopy().
int SDL_SetTextureBlendMode(SDL_Texture* texture, SDL_BlendMode blendMode) |
texture | tekstura do uaktualnienia |
blendMode | tryb wtapiania SDL_BlendMode do użytku przy wtapianiu tekstury; zobacz do Uwag. |
SDL_BLENDMODE_NONE | bez wtapiania |
dstRGBA = srcRGBA | |
SDL_BlendMode.line-4"> SDL_BLENDMODE_BLEND | wtapianie alfa (przezroczystość) |
dstRGB = (srcRGB * srcA) + (dstRGB * (1-srcA)) | |
dstA = srcA + (dstA * (1-srcA)) | |
SDL_BlendMode.line-7"> SDL_BLENDMODE_ADD | wtapianie addytywne |
dstRGB = (srcRGB * srcA) + dstRGB | |
dstA = dstA | |
SDL_BlendMode.line-10"> SDL_BLENDMODE_MOD | modulacja koloru |
dstRGB = srcRGB * dstRGB | |
dstA = dstA |
Jeśli wybrany tryb wtapiania nie jest obsługiwany, to zostanie wybrany najbliższy z obsługiwanych trybów, a funkcja zwróci wartość -1.
Zespół Przedmiotowy Chemii-Fizyki-Informatyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie ul. Piłsudskiego 4 ©2025 mgr Jerzy Wałaszek |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email:
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.