Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_SetTextureAlphaMod

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_SetTextureAlphaMod

Użyj tej funkcji, aby ustawić dodatkową wartość alfa (przezroczystość), która będzie używana jako mnożnik w operacjach kopiowania pikseli.

Składnia

int SDL_SetTextureAlphaMod(SDL_Texture* texture,
                           Uint8        alpha)

Parametry funkcji

texture tekstura do uaktualnienia.
alpha mnożnik, który będzie używany do przemnażania źródłowej wartości alfa przy operacjach kopiowania.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Gdy ta tekstura jest rysowana, podczas operacji kopiowania wartość źródłowa alfa jest modulowana przez wartość alfa zgodnie ze wzorem:
srcA = srcA * (alpha / 255) 

Modulacja alfa nie zawsze jest obsługiwana przez kontekst graficzny, jeśli nie jest obsługiwana, to funkcja zwróci wartość -1.

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.