Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2023 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

Obsługa Zdarzeń

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

Obsługa Zdarzeń

Wprowadzenie

Obsługa zdarzeń pozwala twojej aplikacji reagować na działania użytkownika. Jest ona inicjalizowana (wraz z wideo) przez wywołanie funkcji:
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);

(szczegóły znajdziesz w rozdziale "Inicjalizacja i Zamykanie" oraz w opisie funkcji SDL_Init())

Wewnętrznie SDL przechowuje wszystkie czekające na obsługę zdarzenia w kolejce zdarzeń. Przy użyciu takich funkcji jak SDL_PollEvent(), SDL_PeepEvents() i SDL_WaitEvent() mozesz obserwować i obsługiwać oczekujące zdarzenia.

Sama kolejka zdarzeń składa się z ciągu struktur SDL_Event, po jednej na każde oczekujące zdarzenie. Struktury SDL_Event są odczytywane z kolejki za pomocą funkcji SDL_PollEvent(), a wtedy obsługa zawartego w strukturze zdarzenia należy do aplikacji.

Enumeracje

Struktury

Funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2023 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.