Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_SaveBMP_RW

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_SaveBMP_RW

Użyj tej funkcji, aby zapisać powierzchnię graficzną do strumienia danych SDL (w pamięci lub w pliku) w formacie BMP.

Składnia

int SDL_SaveBMP_RW(SDL_Surface* surface,
                   SDL_RWops*   dst,
                   int          freedst)

Parametry funkcji

surface struktura SDL_Surface zawierająca obraz do zapisania.
dst strumień danych, w którym obraz ma zostać zapisany.
freedst niezerowa wartość powoduje zamknięcie strumienia po zapisie.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Powierzchnie o formatach 24-bitowych, 32-bitowych i paletowych 8-bitowych są zapisywane w pliku BMP bezpośrednio. Inne formaty RGB o głębi koloru 8-bitów lub większej są konwertowane na powierzchnię 24-bitową lub, jeśli posiadają maskę alfa lub klucz koloru, na powierzchnię 32-bitową zanim zostaną zapisane. Formaty YUV i paletowe 1-bitowe oraz 4-bitowe nie są obsługiwane.

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.0.

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.