Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2025 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_SaveBMP

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_SaveBMP

Użyj tej funkcji, aby zapisać powierzchnię graficzną w pliku BMP.

Składnia

int SDL_SaveBMP(SDL_Surface* surface,
                const char*  file)

Parametry funkcji

surface struktura SDL_Surface zawierająca obraz do zapisu w pliku.
file plik do zapisania obrazu.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Powierzchnie o formatach 24-bitowych, 32-bitowych i paletowych 8-bitowych są zapisywane w pliku BMP bezpośrednio. Inne formaty RGB o głębi koloru 8-bitów lub większej są konwertowane na powierzchnię 24-bitową lub, jeśli posiadają maskę alfa lub klucz koloru, na powierzchnię 32-bitową zanim zostaną zapisane. Formaty YUV i paletowe 1-bitowe oraz 4-bitowe nie są obsługiwane.

Powiązane funkcje


do podrozdziału  do strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2025 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.