Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2021 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2:

SDL_RenderReadPixels

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.

SDL_RenderReadPixels

Użyj tej funkcji, aby odczytać piksele z bieżącej powierzchni rysunkowej.

Składnia

int SDL_RenderReadPixels(SDL_Renderer*   renderer,
                         const SDL_Rect* rect,
                         Uint32          format,
                         void*           pixels,
                         int             pitch)

Parametry funkcji

renderer kontekst graficzny.
rect struktura SDL_Rect reprezentująca obszar pikseli do odczytania lub NULL dla całej powierzchni rysunkowej.
format pożądany format dla danych pikselowych lub 0, aby użyć formatu powierzchni rysunkowej; zobacz do Uwag.
pixels wskaźnik obszaru, który zostanie wypełniony odczytanymi pikselami.
pitch liczba bajtów na wiersz pikseli w obszarze wskazywanym przez parametr pixels.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Ostrzeżenie: Jest to bardzo wolna operacja i nie należy jej często wykonywać.

Parametr format może przyjąć jedną z poniższych wartości:

SDL_PIXELFORMAT_UNKNOWN  
SDL_PIXELFORMAT_INDEX1LSB  
SDL_PIXELFORMAT_INDEX1MSB  
SDL_PIXELFORMAT_INDEX4LSB  
SDL_PIXELFORMAT_INDEX4MSB  
SDL_PIXELFORMAT_INDEX8  
SDL_PIXELFORMAT_RGB332  
SDL_PIXELFORMAT_RGB444  
SDL_PIXELFORMAT_RGB555  
SDL_PIXELFORMAT_BGR555  
SDL_PIXELFORMAT_ARGB4444  
SDL_PIXELFORMAT_RGBA4444  
SDL_PIXELFORMAT_ABGR4444  
SDL_PIXELFORMAT_BGRA4444  
SDL_PIXELFORMAT_ARGB1555  
SDL_PIXELFORMAT_RGBA5551  
SDL_PIXELFORMAT_ABGR1555  
SDL_PIXELFORMAT_BGRA5551  
SDL_PIXELFORMAT_RGB565  
SDL_PIXELFORMAT_BGR565  
SDL_PIXELFORMAT_RGB24  
SDL_PIXELFORMAT_BGR24  
SDL_PIXELFORMAT_RGB888  
SDL_PIXELFORMAT_RGBX8888  
SDL_PIXELFORMAT_BGR888  
SDL_PIXELFORMAT_BGRX8888  
SDL_PIXELFORMAT_ARGB8888  
SDL_PIXELFORMAT_RGBA8888  
SDL_PIXELFORMAT_ABGR8888  
SDL_PIXELFORMAT_BGRA8888  
SDL_PIXELFORMAT_ARGB2101010  
SDL_PIXELFORMAT_RGBA32 alias (nazwa zastępcza) dla ciągu bajtów RGBA danych koloru na bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5).
SDL_PIXELFORMAT_ARGB32 alias dla ciągu bajtów ARGB danych koloru na bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5).
SDL_PIXELFORMAT_BGRA32 alias dla ciągu bajtów BGRA danych koloru na bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5).
SDL_PIXELFORMAT_ABGR32 alias dla ciągu bajtów ABGR danych koloru na bieżącej platformie (>= SDL 2.0.5).
SDL_PIXELFORMAT_YV12 tryb planarny: Y + V + U (3 płaszczyzny).
SDL_PIXELFORMAT_IYUV tryb planarny: Y + U + V (3 płaszczyzny).
SDL_PIXELFORMAT_YUY2 tryb spakowany: Y0+U0+Y1+V0 (1 płaszczyzna).
SDL_PIXELFORMAT_UYVY tryb spakowany: U0+Y0+V0+Y1 (1 płaszczyzna).
SDL_PIXELFORMAT_YVYU tryb spakowany: Y0+V0+Y1+U0 (1 płaszczyzna).
SDL_PIXELFORMAT_NV12 tryb planarny: Y + U/V z przeplotem (2 płaszczyzny) (>= SDL 2.0.4)
SDL_PIXELFORMAT_NV21 tryb planarny: Y + V/U z przeplotem (2 płaszczyzny) (>= SDL 2.0.4)

 

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2021 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.