Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie ![]() Materiały dla uczniów liceum |
©2021 mgr Jerzy Wałaszek
|
|
Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek |
SDL2Interfejs SDL2:SDL_RenderPresent |
|
|
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.
SDL_RenderPresent |
||||
Użyj tej funkcji, aby uaktualnić ekran zmianami wykonanymi od ostatniego jej wywołania. Składnia
Parametry funkcji
Przykładowy kod
Uwagi
Funkcje rysunkowe SDL działają na buforze w tle, tj. wywołując funkcję rysunkową
taką jak SDL_RenderDrawLine() nie powodujemy narysowania odcinka bezpośrednio na
ekranie, lecz raczej uaktualniamy zawartość tego bufora w tle. W ten sposób
komponujesz cały swój ekran w buforze, a następnie prezentujesz zawartość tego
bufora na ekranie jako kompletny obraz..
Stąd przy korzystaniu z funkcji rysunkowych SDL rysuje się wszystko, co ma się znaleźć w ramce obrazu, a następnie wywołuje się te funkcję jeden raz na ramkę, aby pokazać ostateczny rysunek użytkownikowi. Bufor w tle powinien być uważany za nieważny po każdej prezentacji, nie zakładaj, że poprzednia zawartość wciąż będzie istnieć pomiędzy ramkami. Zaleca się mocno wywołanie SDL_RenderClear(), aby zainicjować bufor w tle przed rozpoczęciem rysowania każdej nowej ramki, nawet jeśli miałoby to oznaczać nadpisanie każdego piksela. Powiązane funkcje |
![]() |
Zespół Przedmiotowy |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.