Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2021 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2:

SDL_RenderCopyEx

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.

SDL_RenderCopyEx

Użyj tej funkcji, aby skopiować część tekstury na bieżącą powierzchnię rysunkową, opcjonalnie obracając ją o pewien kąt wokół danego środka, oraz odbijając ją lustrzanie w pionie lub w poziomie.

Składnia

int SDL_RenderCopyEx(SDL_Renderer*          renderer,
                     SDL_Texture*           texture,
                     const SDL_Rect*        srcrect,
                     const SDL_Rect*        dstrect,
                     const double           angle,
                     const SDL_Point*       center,
                     const SDL_RendererFlip flip)

Parametry funkcji

renderer kontekst graficzny.
texture tekstura źródłowa; zobacz do Uwag.
srcrect struktura SDL_Rect prostokąta źródłowego lub NULL dla całej tekstury.
dstrect struktura SDL_Rect prostokąta docelowego lub NULL dla całej powierzchni rysunkowej.
angle kat w stopniach oznaczający obrót prostokąta docelowego dstrect, obroty są wykonywane w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
center wskaźnik struktury SDL_Point, która zawiera współrzędne środka obrotu (jeśli NULL, obrót zostanie wykonany wokół środka dstrect).
flip wartość SDL_RendererFlip określająca rodzaj odbicia lustrzanego do wykonania.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Tekstura jest łączona z powierzchnią docelową w oparciu o jej tryb wtapiania, ustawiony przez SDL_SetTextureBlendMode().

Kolor tekstury jest modyfikowany w oparciu o jej modulację koloru ustawioną przez SDL_SetTextureColorMod().

Przezroczystość tekstury jest modyfikowana w oparciu o jej modulację alfa ustawioną przez SDL_SetTextureAlphaMod()

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.0.

Powiązane funkcje

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2021 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.