Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2021 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2:

SDL_RenderClear

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.

SDL_RenderClear

Użyj tej funkcji, aby wypełnić bieżącą docelową powierzchnię rysunkową kolorem rysowania.

Składnia

int SDL_RenderClear(SDL_Renderer* renderer)

Parametry funkcji

renderer kontekst graficzny.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie lub ujemny kod błędu przy niepowodzeniu; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Przykładowy kod

#include "SDL.h"

int main(int argc, char* argv[])
{
        SDL_Window* window;
        SDL_Renderer* renderer;

        /* Initialize SDL. */
        if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0)
                return 1;

        /* Utwórz okno do rysowania. */
        window = SDL_CreateWindow("SDL_RenderClear",
                        SDL_WINDOWPOS_CENTERED, SDL_WINDOWPOS_CENTERED,
                        512, 512,
                        0);

        /* Musimy wywołać call SDL_CreateRenderer, aby funkcje rysowania odnosiły się do tego okna. */
        renderer = SDL_CreateRenderer(window, -1, 0);

        /* Wybierz kolor rysowania. Tutaj jest to kolor czerwony. */
        SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255, 0, 0, 255);

        /* Wyczyść całą powierzchnię okna wybranym kolorem. */
        SDL_RenderClear(renderer);

        /* Do teraz rysowaliśmy za sceną.
           To ukaże nową, czerwoną zawartość okna. */
        SDL_RenderPresent(renderer);

        /* Zostaw czas na obejrzenie okna. */
        SDL_Delay(5000);

        /* Zawsze upewnij się, że sprzątasz. */
        SDL_Quit();
        return 0;
}

Uwagi

Ta funkcja wymazuje całą powierzchnię rysunkową okna, ignorując viewport oraz prostokąt obcinający.

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.0.

Powiązane funkcje

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2021 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.