Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_MixAudio

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_MixAudio

Ta funkcja jest przestarzałym sposobem miksowania dźwięku. Nowe programy powinny raczej korzystać z funkcji SDL_MixAudioFormat().

Składnia

void SDL_MixAudio(Uint8*       dst,
                  const Uint8* src,
                  Uint32       len,
                  int          volume)

Parametry funkcji

dst miejsce docelowe zmiksowanego dźwięku.
src źródłowy bufor dźwiękowy do zmiksowania.
len długość bufora dźwiękowego w bajtach.
volume głośność w zakresie 0 - 128, aby otrzymać pełną głośność dźwięku należy przyjąć wartość SDL_MIX_MAXVOLUME dla parametru volume.

Przykładowy kod

void MyAudioCallback(void *udata, Uint8 *stream, int len)
{
    extern const Uint8 *mixData;
    SDL_memset(stream, 0, len);  // upewnij się, że to jest ciszą.
    // miksuj nasz dźwięk z ciszą przy głośności 50%.
    SDL_MixAudio(stream, mixData, len, SDL_MIX_MAXVOLUME / 2);
}

Uwagi

Ta funkcja odpowiada wywołaniu::
SDL_MixAudioFormat(dst, src, format, len, volume);

gdzie parametr format jest formatem urządzenia dźwiękowego otrzymanym z przestarzałej funkcji SDL_OpenAudio().

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.