Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2021 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2:

SDL_CreateWindowAndRenderer

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.

SDL_CreateWindowAndRenderer

Użyj tej funkcji, aby utworzyć okno i jego standardowy kontekst graficzny.
int SDL_CreateWindowAndRenderer(int            width,
                                int            height,
                                Uint32         window_flags,
                                SDL_Window**   window,
                                SDL_Renderer** renderer)

Parametry funkcji

width szerokość okna.
height wysokość okna.
window_flags znaczniki używane do utworzenia okna (zobacz na SDL_CreateWindow()).
window wskaźnik wypełniany adresem struktury okna lub wartością NULL przy błędzie.
renderer wskaźnik wypełniany adresem struktury kontekstu lub wartością NULL przy błędzie.

Wartość zwracana

Zwraca 0 przy sukcesie, -1 przy błędzie; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Przykładowy kod

int main(int argc, char *argv[])
{
    SDL_Window *window;
    SDL_Renderer *renderer;
    SDL_Surface *surface;
    SDL_Texture *texture;
    SDL_Event event;

    if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0)
    {
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, "Couldn't initialize SDL: %s", SDL_GetError());
        return 3;
    }

    if (SDL_CreateWindowAndRenderer(320, 240, SDL_WINDOW_RESIZABLE, &window, &renderer))
    {
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, "Couldn't create window and renderer: %s", SDL_GetError());
        return 3;
    }

    surface = SDL_LoadBMP("sample.bmp");
    if (!surface)
    {
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, "Couldn't create surface from image: %s", SDL_GetError());
        return 3;
    }
    texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, surface);
    if (!texture)
    {
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, "Couldn't create texture from surface: %s", SDL_GetError());
        return 3;
    }
    SDL_FreeSurface(surface);

    while (1)
    {
        SDL_PollEvent(&event);
        if (event.type == SDL_QUIT) break;
        SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00);
        SDL_RenderClear(renderer);
        SDL_RenderCopy(renderer, texture, NULL, NULL);
        SDL_RenderPresent(renderer);
    }

    SDL_DestroyTexture(texture);
    SDL_DestroyRenderer(renderer);
    SDL_DestroyWindow(window);

    SDL_Quit();

    return 0;
}

Powiązane funkcje

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2021 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.