Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie Materiały dla uczniów liceum |
Wyjście Spis treści Wstecz Dalej
Autor artykułu: mgr Jerzy
Wałaszek |
©2024 mgr Jerzy Wałaszek
|
SDL_MouseButtonEvent
SPIS TREŚCI |
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.
Struktura zawiera informację o zdarzeniu związanym z przyciskiem myszki.
Uint32 | type | rodzaj zdarzenia; SDL_MOUSEBUTTONDOWN lub SDL_MOUSEBUTTONUP. |
Uint32 | timestamp | czas zdarzenia. |
Uint32 | windowID | okno ze skupieniem myszki, jeśli takie jest. |
Uint32 | which | identyfikator myszki lub SDL_TOUCH_MOUSEID; zobacz do Uwag. |
Uint8 | button | przycisk, którego stan się zmienił; zobacz do Uwag. |
Uint8 | state | stan tego przycisku; SDL_PRESSED lub SDL_RELEASED. |
Uint8 | clicks | 1 dla pojedynczego kliknięcia, 2 dla podwójnego kliknięcia, itd. (>= SDL 2.0.2). |
Sint32 | x | współrzędna X względem okna. |
Sint32 | y | współrzędna Y względem okna. |
Zdarzenie SDL_MOUSEBUTTONDOWN lub SDL_MOUSEBUTTONUP występuje, gdy użytkownik naciska lub zwalnia przycisk na myszce.
Pole button może przyjmować wartości:
SDL_BUTTON_LEFT |
SDL_BUTTON_MIDDLE |
SDL_BUTTON_RIGHT |
SDL_BUTTON_X1 |
SDL_BUTTON_X2 |
Pole which może mieć wartość SDL_TOUCH_MOUSEID dla zdarzeń wygenerowanych przez urządzenie dotykowe, a nie przez rzeczywistą myszkę. Jeśli twoja aplikacja obsługuje już zdarzenie SDL_TouchFingerEvent, możesz zignorować je.
Zespół Przedmiotowy Chemii-Fizyki-Informatyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie ul. Piłsudskiego 4 ©2024 mgr Jerzy Wałaszek |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email:
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.