M5A1 Stuart

Część I, II, III

obrazek

Elementy kadłuba

Klamry i uchwyty z drutu mosiężnego i miedzianego. Należy je wykonać wg szablonów dostępnych w planach. Śruby wykonane z kropelek Wikolu. Klej należy nanieść kropelkami kilkakrotnie w to samo miejsce, czekając aż poprzednie warstwy nieco wyschną, ponieważ przy schnięciu się dosyć znacznie kurczy. Widziałem, jak ktoś eksperymentował z kropelkami żywicy. Pewnie jest to rozwiązanie lepsze, ale zabawa z żywicą... Można też próbować wycinania małych kółek z kartonu lub zastosować gotowe "nity" wycięte laserowo. Wg mnie Wikol jest najprostszym rozwiązaniem i daje dosyć przyzwoite efekty.

obrazek

obrazek

obrazek

Z przodu zostaje przylepiona belka taranu. W belce są wycięte otwory, w których wykonano łby śrub z Wikolu. Śruby wykonane zostały przed przyklejeniem belki.

obrazek

Przyklejam błotniki przednie. Robię to w kilku etapach, chwytając błotniki malutkimi kropelkami superglue od wewnątrz (ta strona nie będzie później widoczna. Następnie stosuję wypełnienie Wikolem również od wewnątrz. Połączenie po wyschnięciu Wikolu staje się bardzo mocne.

obrazek

Błotniki tylne przyklejam od spodu. Ewentualne szpary wypełniam Wikolem (ten klej nadaje się na "szpachlówkę"). Za pomocą Wikolu robię również imitację wszystkich spawów na kadłubie.

obrazek

Wykonuję specjalny stojak do podtrzymywania korpusu czołgu, aby nie ulegały uszkodzeniu delikatne elementy umieszczone w spodniej części kadłuba.

obrazek

Wzmocnienia przednich błotników.

obrazek

obrazek

Haki do mocowania brezentów idą na spód boków kadłuba z obu stron modelu. Mają być zamocowane pionowo.

obrazek

obrazek

Osłony wywietrzników.

obrazek

Zawiasy pokrywy górnej przedziału silnikowego.

obrazek

Osłony mocowań przekładni przedniej.

obrazek

 

obrazek

Tylne haki holownicze. Mocowanie tylnego błotnika.

obrazek

Mocowanie przedniego błotnika. Na napisy nie zwracaj uwagi. Wydruk zrobiłem na takim kartonie, który miałem pod ręką. Później i tak wszystko zostanie zamalowane farbą.

obrazek

Osłona karabinu maszynowego.

obrazek

Osłona wlotu powietrza do silników.

obrazek

Przednie haki holownicze

obrazek

Deflektory wylotów spalin.

obrazek

obrazek

Tylny hak holowniczy.

obrazek

Wyloty powietrza z chłodnicy.

obrazek

obrazek

Dalej


   I Liceum Ogólnokształcące   
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie

©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Dokument ten rozpowszechniany jest zgodnie z zasadami licencji
GNU Free Documentation License.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

W artykułach serwisu są używane cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać,
zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe