Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2024 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

Akcelerowana Grafika 2D

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

Akcelerowana Grafika 2D

Wprowadzenie

Ta kategoria zawiera funkcje do tworzenia grafiki 2D wspomaganej sprzętowo (z użyciem akceleratora graficznego).

Interfejs programistyczny wspiera następujące cechy:

  • pojedyncze piksele
  • pojedyncze linie z pikseli
  • wypełnione prostokąty
  • obrazy teksturowe

Wszystkie mogą być rysowane w trybach nieprzezroczystym, wtapianym z przezroczystością lub addytywnym.

Obrazy teksturowe mogą posiadać zastosowane dodatkowy odcień koloru lub modulację alfa, mogą również być rozciągane z interpolacją liniową, obracane lub w odbiciu lustrzanym.

Zaawansowane efekty graficzne, jak efekty cząsteczek lub efekty trójwymiarowe otrzymasz przy współpracy SDL z bibliotekami OpenGL/Direct3D lub z dostępnymi wieloma silnikami 3D.

Ten interfejs programistyczny nie jest zaprojektowany do użycia z wielu wątków, szczegóły znajdziesz w SDL bug #1995 (język angielski).

Enumeracje

Struktury

Funkcje


Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.