Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2020 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2 wg kategorii

Akcelerowana Grafika 2D

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/APIByCategory.

Akcelerowana Grafika 2D

Pliki nagłówkowe: SDL_render.h

Wprowadzenie

Ta kategoria zawiera funkcje do tworzenia grafiki 2D wspomaganej sprzętowo (z użyciem akceleratora graficznego).

Interfejs programistyczny wspiera następujące cechy:

  • pojedyncze piksele
  • pojedyncze linie z pikseli
  • wypełnione prostokąty
  • obrazy teksturowe

Wszystkie mogą być rysowane w trybach nieprzezroczystym, wtapianym z przezroczystością lub addytywnym.

Obrazy teksturowe mogą posiadać zastosowane dodatkowy odcień koloru lub modulację alfa, mogą również być rozciągane z interpolacją liniową, obracane lub w odbiciu lustrzanym.

Zaawansowane efekty graficzne, jak efekty cząsteczek lub efekty trójwymiarowe otrzymasz przy współpracy SDL z bibliotekami OpenGL/Direct3D lub z dostępnymi wieloma silnikami 3D.

Ten interfejs programistyczny nie jest zaprojektowany do użycia z wielu wątków, szczegóły znajdziesz w SDL bug #1995 (język angielski).

Enumeracje

SDL_BlendFactor
SDL_BlendOperation
SDL_RendererFlags
SDL_RendererFlip
SDL_TextureAccess
SDL_TextureModulate

Struktury

SDL_Renderer
SDL_RendererInfo
SDL_Texture

Funkcje

SDL_ComposeCustomBlendMode
SDL_CreateRenderer
SDL_CreateSoftwareRenderer
SDL_CreateTexture
SDL_CreateTextureFromSurface
SDL_CreateWindowAndRenderer
SDL_DestroyRenderer
SDL_DestroyTexture
SDL_GL_BindTexture
SDL_GL_UnbindTexture
SDL_GetNumRenderDrivers
SDL_GetRenderDrawBlendMode
SDL_GetRenderDrawColor
SDL_GetRenderDriverInfo
SDL_GetRenderTarget
SDL_GetRenderer
SDL_GetRendererInfo
SDL_GetRendererOutputSize
SDL_GetTextureAlphaMod
SDL_GetTextureBlendMode
SDL_GetTextureColorMod
SDL_LockTexture
SDL_QueryTexture
SDL_RenderClear
SDL_RenderCopy
SDL_RenderCopyEx
SDL_RenderDrawLine
SDL_RenderDrawLines
SDL_RenderDrawPoint
SDL_RenderDrawPoints
SDL_RenderDrawRect
SDL_RenderDrawRects
SDL_RenderFillRect
SDL_RenderFillRects
SDL_RenderGetClipRect
SDL_RenderGetIntegerScale
SDL_RenderGetLogicalSize
SDL_RenderGetScale
SDL_RenderGetViewport
SDL_RenderIsClipEnabled
SDL_RenderPresent
SDL_RenderReadPixels
SDL_RenderSetClipRect
SDL_RenderSetIntegerScale
SDL_RenderSetLogicalSize
SDL_RenderSetScale
SDL_RenderSetViewport
SDL_RenderTargetSupported
SDL_SetRenderDrawBlendMode
SDL_SetRenderDrawColor
SDL_SetRenderTarget
SDL_SetTextureAlphaMod
SDL_SetTextureBlendMode
SDL_SetTextureColorMod
SDL_UnlockTexture
SDL_UpdateTexture
SDL_UpdateYUVTexture

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2020 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.