Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2023 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_WasInit

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_WasInit

Użyj tej funkcji, aby otrzymać maskę bitową określonych podsystemów, które zostały poprzednio zainicjalizowane.

Składnia

Uint32 SDL_WasInit(Uint32 flags)

Parametry funkcji

flags znaczniki używane przez SDL_Init(); zobacz do Uwag.

Wartość zwracana

Jeśli flags ma wartość 0, to zwraca maskę wszystkich zainicjalizowanych podsystemów, w przeciwnym razie zwraca stan inicjalizacji określonych podsystemów.

Wartość zwracana nie zawiera SDL_INIT_NOPARACHUTE.

Przykładowy kod

/* Pobierz dane o inicjalizacji wszystkich podsystemów */
Uint32 subsystem_init;

subsystem_init = SDL_WasInit(SDL_INIT_EVERYTHING);

if (subsystem_init & SDL_INIT_VIDEO)
{
    printf("Video is initialized.\n");
}
else
{
    printf("Video is not initialized.\n");
}
/* Sprawdź tylko jeden określony podsystem */

if (SDL_WasInit(SDL_INIT_VIDEO) != 0)
{
    printf("Video is initialized.\n");
}
else
{
    printf("Video is not initialized.\n");
}
/* Sprawdź dwa podsystemy */
Uint32 subsystem_mask = SDL_INIT_VIDEO | SDL_INIT_AUDIO;

if (SDL_WasInit(subsystem_mask) == subsystem_mask)
{
    printf("Video and Audio initialized.\n");
}
else
{
    printf("Video and Audio not initialized.\n");
}

Uwagi

Oto znaczniki, które można przekazywać do SDL_WasInit() i można je łączyć razem bitową alternatywą, aby sprawdzać jednocześnie kilka podsystemów:

SDL_Init.top"> SDL_Init.line-1"> SDL_Init.line-2"> SDL_Init.line-3">
SDL_INIT_TIMER podsystem licznika czasu
SDL_Init.line-6">SDL_INIT_AUDIO podsystem dźwiękowy
SDL_Init.line-7">SDL_INIT_VIDEO podsystem wideo; automatycznie inicjalizuje podsystem zdarzeń
SDL_Init.line-8"> SDL_INIT_JOYSTICK podsystem joysticka; automatycznie inicjalizuje podsystem zdarzeń
SDL_Init.line-9">SDL_INIT_HAPTIC podsystem siłowego sprzężenia zwrotnego (haptic)
SDL_Init.line-10"> SDL_INIT_GAMECONTROLLER podsystem sterownika gier; automatycznie inicjalizuje podsystem zdarzeń
SDL_Init.line-11">SDL_INIT_EVENTS podsystem obsługi zdarzeń
SDL_Init.line-12"> SDL_INIT_EVERYTHING wszystkie powyższe systemy razem
SDL_Init.line-13"> SDL_INIT_NOPARACHUTE kompatybilność; ten znacznik jest ignorowany

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2023 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.