Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2024 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_UnlockSurface

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_UnlockSurface

Użyj tej funkcji, aby uwolnić powierzchnię graficzną po bezpośrednim dostępie do pikseli.

Składnia

void SDL_UnlockSurface(SDL_Surface* surface)

Parametry funkcji

surface struktura SDL_Surface do odblokowania.

Przykładowy kod

/* Uczyń ważnym wskaźnik pikseli na powierzchni graficznej */

SDL_LockSurface(surface);

/* Powierzchnia jest zablokowana */
/* Tutaj dokonaj bezpośredniego dostępu do pikseli na powierzchni */

SDL_UnlockSurface(surface);

/* Powierzchnia jest teraz odblokowana */

Uwagi

Pomiędzy wywołaniami SDL_LockSurface() / SDL_UnlockSurface() możesz zapisywać i odczytywać piksele poprzez surface->pixels, używając formatu pikseli zapisanego w surface->format. Gdy zakończysz dostęp do powierzchni, powinieneś użyć funkcji SDL_UnlockSurface() w celu jej uwolnienia.

Nie wszystkie powierzchnie wymagają blokowania. Jeśli makro SDL_MUSTLOCK(surface) daje wynik 0, to możesz czytać i zapisywać powierzchnię w dowolnym momencie, a format pikseli tej powierzchni nie będzie się zmieniał.

Powiązane funkcje


Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.