Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2023 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_GetWindowWMInfo

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_GetWindowWMInfo

Użyj tej funkcji, aby otrzymać informacje specyficzne dla sterownika na temat okna.

Składnia

SDL_bool SDL_GetWindowWMInfo(SDL_Window*    window,
                             SDL_SysWMinfo* info)

Parametry funkcji

window okno, na temat którego zażądano informacji.
info struktura SDL_SysWMinfo wypełniana informacją o oknie; zobacz do Uwag.

Wartość zwracana

Zwraca SDL_TRUE, jeśli funkcja jest zaimplementowana i pole version struktury info jest ważne, lub SDL_FALSE, jeśli informacji nie można było pobrać; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Przykładowy kod

#include "SDL.h"
#include "SDL_syswm.h"

int main(int argc, char *argv[]) {
  SDL_Window* window;
  SDL_SysWMinfo info;

  SDL_Init(0);

  window = SDL_CreateWindow("", 0, 0, 0, 0, SDL_WINDOW_HIDDEN);

  SDL_VERSION(&info.version); /* inicjuj strukturę info informacją o wersji SDL */

  if(SDL_GetWindowWMInfo(window,&info)) /* wywołanie zwraca true przy sukcesie */
  {
    /* sukces */
    const char *subsystem = "an unknown system!";
    switch(info.subsystem)
    {
      case SDL_SYSWM_UNKNOWN:   break;
      case SDL_SYSWM_WINDOWS:   subsystem = "Microsoft Windows(TM)";  break;
      case SDL_SYSWM_X11:       subsystem = "X Window System";        break;
#if SDL_VERSION_ATLEAST(2, 0, 3)
      case SDL_SYSWM_WINRT:     subsystem = "WinRT";                  break;
#endif
      case SDL_SYSWM_DIRECTFB:  subsystem = "DirectFB";               break;
      case SDL_SYSWM_COCOA:     subsystem = "Apple OS X";             break;
      case SDL_SYSWM_UIKIT:     subsystem = "UIKit";                  break;
#if SDL_VERSION_ATLEAST(2, 0, 2)
      case SDL_SYSWM_WAYLAND:   subsystem = "Wayland";                break;
      case SDL_SYSWM_MIR:       subsystem = "Mir";                    break;
#endif
#if SDL_VERSION_ATLEAST(2, 0, 4)
      case SDL_SYSWM_ANDROID:   subsystem = "Android";                break;
#endif
#if SDL_VERSION_ATLEAST(2, 0, 5)
      case SDL_SYSWM_VIVANTE:   subsystem = "Vivante";                break;
#endif
    }

    SDL_Log("This program is running SDL version %d.%d.%d on %s",
        (int)info.version.major,
        (int)info.version.minor,
        (int)info.version.patch,
        subsystem);
  }
  else
  {
    /* wywołanie się nie powiodło */
    SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_ERROR, "Couldn't get window information: %s", SDL_GetError());
  }

  SDL_DestroyWindow(window);
  SDL_Quit();

  return 0;
}

Uwagi

Musisz dołączyć plik nagłówkowy SDL_syswm.h, aby zadeklarować SDL_SysWMinfo.

Struktura info musi byż zainicjowana numerem wersji SDL, a dopiero wtedy zostanie wypełniona informacją na temat danego okna, jak pokazano w Przykładowym Kodzie.

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.0.
Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2023 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.