Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_GetPrefPath

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_GetPrefPath

Użyj tej funkcji, aby otrzymać "katalog preferencji". Jest to miejsce, w którym aplikacja może umieszczać swoje osobiste pliki (preferencje, zapisane gry, itp.), które są specyficzne dla tej aplikacji. Ten katalog jest unikalny dla użytkownika i dla aplikacji.

Składnia

char* SDL_GetPrefPath(const char* org,
                      const char* app)

Parametry funkcji

org nazwa organizacji.
app nazwa aplikacji.

Wartość zwracana

Zwraca łańcuch UTF-8 katalogu użytkownika w notacji zależnej od platformy. NULL, jeśli jest jakiś problem (utworzenie katalogu nie powiodło się, itp.).

Zwrócona ścieżka kończy się separatorem katalogów ('\' w Windows, '/' w większości pozostałych systemów).

Zwrócony wskaźnik należy do ciebie. Gdy z nim skończysz, zwolnij go za pomocą SDL_free().

Przykładowy kod

char *pref_path = NULL;

void InitializePrefPath() {
    char *base_path = SDL_GetPrefPath("My Company", "My Awesome SDL 2 Game");
    if (base_path)
    {
        pref_path = base_path;
    }
    else
    {
        /* Zrób coś, aby wyłączyć zapisy w grze */
    }
}

Uwagi

Powinieneś założyć, że ścieżka zwrócona przez tę funkcję wskazuje jedyne bezpieczne miejsce do zapisu plików (i że SDL_GetBasePath(), chociaż zapis mógłby być mozliwy, lub nawet katalog nadrzędny zwróconej ścieżki, nie są miejscami, gdzie należałoby zapisywać jakiekolwiek rzeczy).

Oba łańcuchy org i app mogą stać się częścią nazwy katalogu, zatem stosuj się do poniższych wskazówek:

  • Staraj się używać tego samego łańcucha org (łącznie z wielkością liter) dla wszystkich twoich aplikacji, które używają tej funkcji.
  • Zawsze używaj unikalnego łańcucha app dla każdej swojej aplikacji i upewnij się, że łańcuch ten nigdy się nie zmienia po tym, jak zdecydowałeś się go stosować dla swojej aplikacji.
  • Znaki Unicode są legalne tak długo, jak koduje się je w UTF-8, lecz...
  • ...używaj tylko liter, cyfr i spacji. Unikaj znaków przystankowych w rodzaju "Game Name 2: Bad Guy's Revenge!" ... "Game Name 2" wystarczy.

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.1.

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.