Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_GetPerformanceFrequency

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_GetPerformanceFrequency

Użyj tej funkcji, aby otrzymać liczbę cykli na sekundę dla licznika o wysokiej rozdzielczości.

Składnia

Uint64 SDL_GetPerformanceFrequency(void)

Wartość zwracana

Zwraca zależną od platformy liczbę cykli na sekundę.

Przykładowy kod

#include "SDL.h"

#define DEFAULT_RESOLUTION  1

static int ticks = 0;

static Uint32 SDLCALL
ticktock(Uint32 interval, void *param)
{
    ++ticks;
    return (interval);
}

static Uint32 SDLCALL
callback(Uint32 interval, void *param)
{
    SDL_Log("Timer %d : param = %d", interval, (int) (uintptr_t) param);
    return interval;
}

int
main(int argc, char *argv[])
{
    int i, desired;
    SDL_TimerID t1, t2, t3;
    Uint32 start32, now32;
    Uint64 start, now;

    /* Włącz standardowe logi dla aplikacji */
    SDL_LogSetPriority(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, SDL_LOG_PRIORITY_INFO);

    if (SDL_Init(SDL_INIT_TIMER) < 0)
    {
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION, "Couldn't initialize SDL: %s", SDL_GetError());
        return (1);
    }

    /* Uruchom licznik czasu */
    desired = 0;
    if (argv[1])
    {
        desired = SDL_atoi(argv[1]);
    }
    if (desired == 0)
    {
        desired = DEFAULT_RESOLUTION;
    }
    t1 = SDL_AddTimer(desired, ticktock, NULL);

    /* Czekaj 10 sekund */
    SDL_Log("Waiting 10 seconds");
    SDL_Delay(10 * 1000);

    /* Zatrzymaj licznik czasu */
    SDL_RemoveTimer(t1);

    /* Wyświetl wyniki */
    if (ticks)
    {
        SDL_Log("Timer resolution: desired = %d ms, actual = %f ms",
                desired, (double) (10 * 1000) / ticks);
    }

    /* Testuj wiele liczników */
    SDL_Log("Testing multiple timers...");
    t1 = SDL_AddTimer(100, callback, (void *) 1);
    if (!t1)
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION,"Could not create timer 1: %s", SDL_GetError());
    t2 = SDL_AddTimer(50, callback, (void *) 2);
    if (!t2)
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION,"Could not create timer 2: %s", SDL_GetError());
    t3 = SDL_AddTimer(233, callback, (void *) 3);
    if (!t3)
        SDL_LogError(SDL_LOG_CATEGORY_APPLICATION,"Could not create timer 3: %s", SDL_GetError());

    /* Czekaj 10 sekund */
    SDL_Log("Waiting 10 seconds");
    SDL_Delay(10 * 1000);

    SDL_Log("Removing timer 1 and waiting 5 more seconds");
    SDL_RemoveTimer(t1);

    SDL_Delay(5 * 1000);

    SDL_RemoveTimer(t2);
    SDL_RemoveTimer(t3);

    start = SDL_GetPerformanceCounter();
    for (i = 0; i < 1000000; ++i)
    {
        ticktock(0, NULL);
    }
    now = SDL_GetPerformanceCounter();
    SDL_Log("1 million iterations of ticktock took %f ms",
           (double)((now - start)*1000) / SDL_GetPerformanceFrequency());

    SDL_Log("Performance counter frequency: %"SDL_PRIu64"",
           (unsigned long long) SDL_GetPerformanceFrequency());
    start32 = SDL_GetTicks();
    start = SDL_GetPerformanceCounter();
    SDL_Delay(1000);
    now = SDL_GetPerformanceCounter();
    now32 = SDL_GetTicks();
    SDL_Log("Delay 1 second = %d ms in ticks, %f ms according to performance counter",
            (now32-start32), (double)((now - start)*1000) / SDL_GetPerformanceFrequency());

    SDL_Quit();
    return (0);
}

Wersja

Funkcja dostępna od SDL 2.0.0.

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.