Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2022 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_GetMouseState

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_GetMouseState

Użyj tej funkcji, aby otrzymać bieżący stan myszki.

Składnia

Uint32 SDL_GetMouseState(int* x,
                         int* y)

Parametry funkcji

x współrzędna x pozycji kursora myszki względem okna posiadającego skupienie.
y współrzędna y pozycji kursora myszki względem okna posiadającego skupienie.

Wartość zwracana

Zwraca 32-bitową maskę przycisków z aktualnym ich stanem.

Przykładowy kod

SDL_PumpEvents();
if (SDL_GetMouseState(NULL, NULL) & SDL_BUTTON(SDL_BUTTON_LEFT))
{
    SDL_Log("Mouse Button 1 (left) is pressed.");
}

Uwagi

Bieżący stan przycisków zwracany jest w postaci maski bitowej, którą można testować makrem SDL_BUTTON(X) (gdzie X zwykle to 1 dla lewego przycisku, 2 dla środkowego i 3 dla prawego), a x i y są ustawiane na współrzędne pozycji kursora myszki względem okna ze skupieniem. Możesz przekazać wartość NULL dla x lub y.

Powiązane funkcje

Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2022 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.