Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie Materiały dla uczniów liceum |
Wyjście Spis treści Wstecz Dalej
Autor artykułu: mgr Jerzy
Wałaszek |
©2024 mgr Jerzy Wałaszek
|
SDL_GL_SetSwapInterval
SPIS TREŚCI |
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.
Użyj tej funkcji, aby ustawić interwał wymiany dla bieżącego kontekstu OpenGL.
int SDL_GL_SetSwapInterval(int interval) |
interval | 0 dla natychmiastowych uaktualnień, 1 dla uaktualnień zsynchronizowanych z odświeżaniem pionowym, -1 dla adapcyjnej synchronizacji vsync; zobacz do Uwag. |
Adaptacyjna synchronizacja działa tak samo jak zwykła, lecz w przypadku, gdy spóźniłeś się na odświeżanie pionowe dla danej ramki obrazu, wymienia bufory natychmiast, co może w efekcie dawać bardziej płynny obraz użytkownikowi niż przy okazjonalnym pomijaniu klatek. Jeśli aplikacja zażąda adaptacyjnej synchronizacji vsync a system jej nie obsługuje, funkcja zakończy się porażką i zwróci -1. W takim przypadku powinieneś prawdopodobnie spróbować ponownego wywołania z wartością 1 dla interwału.
Adaptacyjna synchronizacja vsync jest zaimplementowana dla niektórych sterowników glX za pomocą GLX_EXT_swap_control_tear i dla niektórych sterowników Windows za pomocą WGL_EXT_swap_control_tear. Przeczytaj więcej na ten temat w (język angielski) Khronos wiki
Zespół Przedmiotowy Chemii-Fizyki-Informatyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie ul. Piłsudskiego 4 ©2024 mgr Jerzy Wałaszek |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email:
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.