Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie ![]() Materiały dla uczniów liceum |
Wyjście Spis treści Wstecz Dalej
Autor artykułu: mgr Jerzy
Wałaszek |
©2023 mgr Jerzy Wałaszek
|
SDL_CreateRenderer
SPIS TREŚCI |
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.
Użyj tej funkcji, aby utworzyć dwuwymiarowy kontekst graficzny dla okna.
SDL_Renderer* SDL_CreateRenderer(SDL_Window* window, int index, Uint32 flags) |
window | okno, w którym działa kontekst graficzny |
index | indeks sterownika graficznego do zainicjowania lub -1, aby zainicjować pierwszy sterownik, który obsługuje wymagane znaczniki |
flags | 0, jeden lub więcej znaczników SDL_RendererFlags połączonych funkcją OR; zobacz do Uwag. |
#include "SDL.h" int main(int argc, char *argv[]) { SDL_Window *win = NULL; SDL_Renderer *renderer = NULL; SDL_Texture *bitmapTex = NULL; SDL_Surface *bitmapSurface = NULL; int posX = 100, posY = 100, width = 320, height = 240; SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); win = SDL_CreateWindow("Hello World", posX, posY, width, height, 0); renderer = SDL_CreateRenderer(win, -1, SDL_RENDERER_ACCELERATED); bitmapSurface = SDL_LoadBMP("img/hello.bmp"); bitmapTex = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, bitmapSurface); SDL_FreeSurface(bitmapSurface); while (1) { SDL_Event e; if (SDL_PollEvent(&e)) { if (e.type == SDL_QUIT) break; } SDL_RenderClear(renderer); SDL_RenderCopy(renderer, bitmapTex, NULL, NULL); SDL_RenderPresent(renderer); } SDL_DestroyTexture(bitmapTex); SDL_DestroyRenderer(renderer); SDL_DestroyWindow(win); SDL_Quit(); return 0; } |
SDL_RENDERER_SOFTWARE | kontekst jest programową funkcją wywoływaną zwrotnie (ang. callback). |
SDL_RendererFlags.line-3"> SDL_RENDERER_ACCELERATED | kontekst korzysta z akceleratora. |
SDL_RendererFlags.line-4"> SDL_RENDERER_PRESENTVSYNC | przesłanie na ekran jest synchronizowane z częstotliwością odświeżania. |
SDL_RendererFlags.line-5"> SDL_RENDERER_TARGETTEXTURE | kontekst wspiera operacje graficzne na teksturach. |
Uwaga, jeśli żadne znaczniki nie zostaną dostarczone, to priorytetowo będą stosowane dostępne konteksty z akceleracją grafiki SDL_RENDERER_ACCELERATED.
![]() |
Zespół Przedmiotowy Chemii-Fizyki-Informatyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie ul. Piłsudskiego 4 ©2023 mgr Jerzy Wałaszek |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.