Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2024 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_CaptureMouse

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_CaptureMouse

Użyj tej funkcji, aby przechwycić myszkę i śledzić jej ruchy poza oknem SDL.

Składnia

int SDL_CaptureMouse(SDL_bool enabled)

Parametry funkcji

enabled określa włączenie lub wyłączenie przechwytywania.

Zwracana wartość

Zwraca 0 przy sukcesie lub -1, jeśli przechwytywanie myszki nie jest wspierane; wywołaj funkcję SDL_GetError(), aby otrzymać więcej informacji na temat błędu.

Uwagi

Przechwytywanie umożliwia twojej aplikacji otrzymywanie zdarzeń myszki globalnie, zamiast jedynie w twoim oknie. Nie wszystkie platformy wideo obsługują tę funkcję. Gdy przechwytywanie jest uaktywnione, bieżące okno będzie otrzymywało wszystkie zdarzenia myszki, lecz w przeciwieństwie do trybu względnego, zmiany nie są wprowadzane w położeniu kursora i nie będzie on ograniczony do powierzchni twojego okna.

Funkcja ta może również zablokować myszkę dla innych okien – zarówno w twojej aplikacji jak i w innych w systemie – zatem powinieneś używać jej oszczędnie i tylko przez krótkie okresy czasu. Na przykład, możesz śledzić myszkę, gdy użytkownik coś nią przeciąga po ekranie aż do momentu, gdy zwolni przycisk myszki. Nie zaleca się przechwytywania myszki na długie okresy czasu, np. przez cały czas działania twojej aplikacji.

Po przechwyceniu zdarzenia myszki wciąż zgłaszają współrzędne względem bieżącego okna (leżącego na wierzchu), lecz współrzędne te mogą dotyczyć obszarów poza jego granicami (również wartości ujemne mogą się pojawić). Przechwytywanie dozwolone jest jedynie dla okna, które znajduje się na wierzchu. Jeśli okno straci skupienie podczas przechwytywania, przechwytywanie zostanie automatycznie wyłączone.

Gdy przechwytywanie jest uaktywnione, bieżące okno będzie miało ustawiony znacznik SDL_WINDOW_MOUSE_CAPTURE.

Wersja

Funkcja dostępna jest od SDL 2.0.4.

Powiązane funkcje


Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.