Serwis Edukacyjny Nauczycieli w I-LO w Tarnowie ![]() Materiały dla uczniów liceum |
Wyjście Spis treści Wstecz Dalej
Autor artykułu: mgr Jerzy
Wałaszek |
©2023 mgr Jerzy Wałaszek
|
SDL_CaptureMouse
SPIS TREŚCI |
Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.
Użyj tej funkcji, aby przechwycić myszkę i śledzić jej ruchy poza oknem SDL.
int SDL_CaptureMouse(SDL_bool enabled) |
enabled | określa włączenie lub wyłączenie przechwytywania. |
Funkcja ta może również zablokować myszkę dla innych okien – zarówno w twojej aplikacji jak i w innych w systemie – zatem powinieneś używać jej oszczędnie i tylko przez krótkie okresy czasu. Na przykład, możesz śledzić myszkę, gdy użytkownik coś nią przeciąga po ekranie aż do momentu, gdy zwolni przycisk myszki. Nie zaleca się przechwytywania myszki na długie okresy czasu, np. przez cały czas działania twojej aplikacji.
Po przechwyceniu zdarzenia myszki wciąż zgłaszają współrzędne względem bieżącego okna (leżącego na wierzchu), lecz współrzędne te mogą dotyczyć obszarów poza jego granicami (również wartości ujemne mogą się pojawić). Przechwytywanie dozwolone jest jedynie dla okna, które znajduje się na wierzchu. Jeśli okno straci skupienie podczas przechwytywania, przechwytywanie zostanie automatycznie wyłączone.
Gdy przechwytywanie jest uaktywnione, bieżące okno będzie miało ustawiony znacznik SDL_WINDOW_MOUSE_CAPTURE.
![]() |
Zespół Przedmiotowy Chemii-Fizyki-Informatyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie ul. Piłsudskiego 4 ©2023 mgr Jerzy Wałaszek |
Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.