Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2024 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_Point

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_Point

Struktura definiuje 2-wymiarowy punkt.

Pola danych

int x współrzędna x punktu.
int y współrzędna y punktu.

Przykładowy kod

// Przykładowy program:
// Wykorzystanie SDL_Point w kilku miejscach twojego programu

#include "SDL.h"
#include <stdio.h>

int main(int argc, char *argv[]) {

    SDL_Window *window;

    SDL_Point window_position = {         //    Położenie okna
        SDL_WINDOWPOS_CENTERED,
        SDL_WINDOWPOS_CENTERED
    };
    SDL_Point window_size = {640, 480};   //    Rozmiar okna

    SDL_Point mouse_position;             //    Współrzędne pozycji myszki

    SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);             //    Inicjalizacja SDL2

    // Twórz okno aplikacji z następującymi ustawieniami:
    window = SDL_CreateWindow( 
        "SDL_Point usage",                //    tytuł okna
        window_position.x,                //    początkowa pozycja x
        window_position.y,                //    początkowa pozycja y
        window_size.x,                    //    szerokość w pikselach
        window_size.y,                    //    wysokość w pikselach
        SDL_WINDOW_OPENGL                 //    znaczniki - patrz niżej
    );

    // Sprawdź, czy okno zostało utworzone
    if (window == NULL) {
        SDL_Log("Could not create window: %s", SDL_GetError());
        return 1;
    }

    SDL_GetMouseState(                    //    Pobierz pozycję kursora myszki
        &mouse_position.x,
        &mouse_position.y
    );

    SDL_Log("Mouse position: x=%i y=%i",  //    Wydrukuj pozycję myszki
         mouse_position.x, mouse_position.y
    );

    // Zamknij i usuń okno
    SDL_DestroyWindow(window); 

    // Posprzątaj
    SDL_Quit();
    return 0; 
}

Uwagi

Struktura SDL_Point definiuje pojedynczy, dwu-wymiarowy punkt. Można jej uzywać nie tylko do punktów, lecz również do rozmiarów. SDL_Point jest używane przez SDL_EnclosePoints() do sprawdzenia, czy ciąg punktów  jest wewnątrz prostokąta (SDL_Rect). Możesz również tworzyć własne funkcje używając SDL_Point do uproszczenia ich kodu, jest to bardzo pomocne.

Powiązane struktury

Powiązane funkcje


Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.