Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

obrazek

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek
Uaktualniono: 31.07.2022

©2024 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

Interfejs SDL2:

SDL_HapticEffect

SPIS TREŚCI

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2.

SDL_HapticEffect

Unia zawiera ogólny wzorzec dla dowolnego efektu haptic.

Pola danych

Uint16 type rodzaj efektu; zobacz do SDL_HapticPeriodic
SDL_HapticConstant constant efekt stały; zobacz do Uwag.
SDL_HapticPeriodic periodic efekt okresowy; zobacz do Uwag.
SDL_HapticCondition condition efekt warunkowy; zobacz do Uwag.
SDL_HapticRamp ramp efekt ramp; zobacz do Uwag.
SDL_HapticLeftRight leftright efekt lewo/prawo; zobacz do Uwag.
SDL_HapticCustom custom efekt własny; zobacz do Uwag.

Uwagi

Wszystkie struktury tej unii zawierają wspólne części:
Odtwarzanie (wszystkie efekty z wyjątkiem lewo/prawo)
Uint32 length czas trwania efektu (ms).
Uint16 delay opóźnienie przed uruchomieniem efektu.
Wyzwalanie (wszystkie efekty z wyjątkiem lewo/prawo)
Uint16 button przycisk wyzwalający efekt.
Uint16 interval czas, po którym efekt może być ponownie wyzwolony.
Obwiednia (wszystkie efekty z wyjątkiem warunkowego i lewo/prawo)
Uint16 attack_length czas narastania (ms).
Uint16 attack_level poziom przy rozpoczęciu narastania.
Uint16 fade_length czas zanikania (ms).
Uint16 fade_level poziom przy końcu zanikania.

Wszystkie wartości maksymalnie 32767 (0x7FFF). Wartości ze znakiem mogą być ujemne. Wartości czasu, o ile nie podano inaczej, są w milisekundach.

Jako length możesz przekazać stałą SDL_HAPTIC_INFINITY zamiast wartości 0-32767. Pola delay, interval, attack_length i fade_length nie obsługują SDL_HAPTIC_INFINITY. Efekt SDL_HAPTIC_RAMP nie obsługuje czasu trwania SDL_HAPTIC_INFINITY. Zanikanie również nie będzie używane, ponieważ efekt nigdy się nie kończy.

Wyzwalanie przyciskami może nie być obsługiwane na wszystkich urządzeniach Zaleca się używanie ich, jeśli to możliwe. Przyciski rozpoczynają się od indeksu 1 zamiast 0 jak w joystickach.

Jeśli oba pola attack_length i fade_level mają zawartość 0 to obwiednia nie będzie używana, inaczej obie wartości zostaną użyte.

Oto przykład rozwoju efektu stałego w czasie:

Siła
^
|
|   poziom efektu -->  _________________
|                     /                 \
|                    /                   \
|                   /                     \
|                  /                       \
| attack_level --> |                        \
|                  |                        |  <---  fade_level
|
+--------------------------------------------------> Czas

                   [--]                 [---]
               attack_length          fade_length

[------------------][-----------------------]
       delay                 length

Zauważ, iż zarówno attack_level jak i fade_level mogą być ponad faktycznym poziomem efektu.

Powiązane struktury

Powiązane funkcje


Na początek:  podrozdziału   strony 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2024 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.

Informacje dodatkowe.