Serwis Edukacyjny
Nauczycieli
w I-LO w Tarnowie

Do strony głównej I LO w Tarnowie

Materiały dla uczniów liceum

  Wyjście       Spis treści       Wstecz       Dalej  

©2021 mgr Jerzy Wałaszek
I LO w Tarnowie

logo

Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek

 

SDL2

Interfejs SDL2:

SDL_WindowFlags

Rozdziały:
     Interfejs SDL2 wg nazw
     Interfejs SDL2 wg kategorii

 

Rozdział jest tłumaczeniem oryginalnej instrukcji dla biblioteki SDL2. Oryginał znajdziesz pod tym adresem: https://wiki.libsdl.org/CategoryAPI.

SDL_WindowFlags

Enumeracja stanów okienek.

Wartości

SDL_WINDOW_FULLSCREEN okno pełnoekranowe.
SDL_WINDOW_FULLSCREEN_DESKTOP okno pełnoekranowe w bieżącej rozdzielczości pulpitu.
SDL_WINDOW_OPENGL okno do użytku z kontekstem OpenGL.
SDL_WINDOW_SHOWN okno jest widoczne.
SDL_WINDOW_HIDDEN okno jest ukryte.
SDL_WINDOW_BORDERLESS okno nie posiada brzegu.
SDL_WINDOW_RESIZABLE rozmiar okna można zmieniać.
SDL_WINDOW_MINIMIZED okno jest zminimalizowane.
SDL_WINDOW_MAXIMIZED okno jest zmaksymalizowane.
SDL_WINDOW_INPUT_GRABBED okno przejęło skupienie wejścia.
SDL_WINDOW_INPUT_FOCUS okno ma skupienie wejscia.
SDL_WINDOW_MOUSE_FOCUS okno ma skupienie myszki.
SDL_WINDOW_FOREIGN okno utworzone poza SDL.
SDL_WINDOW_ALLOW_HIGHDPI okno powinno zostać utworzone w trybie wysokiej rozdzielczości DPI, jeśli taki tryb jest obsługiwany (>= SDL 2.0.1).
SDL_WINDOW_MOUSE_CAPTURE okno przechwyciło myszkę (niezwiązane z INPUT_GRABBED, >= SDL 2.0.4).
SDL_WINDOW_ALWAYS_ON_TOP okno powinno zawsze być na wierzchu (tylko X11, >= SDL 2.0.5).
SDL_WINDOW_SKIP_TASKBAR okno nie powinno być dodawane do paska zadań (tylko X11, >= SDL 2.0.5).
SDL_WINDOW_UTILITY okno powinno być traktowane jak okno narzędziowe (tylko X11, >= SDL 2.0.5).
SDL_WINDOW_TOOLTIP okno powinno być traktowane jak okno podpowiedzi (tylko X11, >= SDL 2.0.5).
SDL_WINDOW_POPUP_MENU okno powinno być traktowane jak wyskakujące menu (tylko X11, >= SDL 2.0.5).

Przykładowy kod

Uint32 flags = SDL_WINDOW_OPENGL | SDL_WINDOW_FULLSCREEN;
SDL_Window * window = SDL_CreateWindow(
    /* ... */
    flags
);

Uwagi

Znacznik SDL_WINDOW_OPENGL przygotowuje twoje okno do użycia z OpenGL, lecz wciąż będziesz musiał utworzyć kontekst OpenGL za pomocą SDL_GL_CreateContext() po utworzeniu okna, przed wywołaniem jakiejkolwiek funkcji OpenGL.

W systemie Apple OS X musisz ustawić własność NSHighResolutionCapable Info.plist na YES, inaczej nie dostaniesz powierzchni OpenGL o wysokim DPI.

Wersja

Enumeracja dostępna od SDL 2.0.0.

Powiązane funkcje

 

Zespół Przedmiotowy
Chemii-Fizyki-Informatyki

w I Liceum Ogólnokształcącym
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie
ul. Piłsudskiego 4
©2021 mgr Jerzy Wałaszek

Materiały tylko do użytku dydaktycznego. Ich kopiowanie i powielanie jest dozwolone
pod warunkiem podania źródła oraz niepobierania za to pieniędzy.

Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać, zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe.