Prezentowane materiały są przeznaczone dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Autor artykułu: mgr Jerzy Wałaszek |
©2014 mgr
Jerzy Wałaszek
|
wychowawca: mgr Jerzy Wałaszek
Cele ogólne | Cele operacyjne | Zadania | Termin | Kto realizuje |
Rozwijanie umiejętności, zainteresowań, zdolności, oraz postaw twórczych | uczeń bierze udział w życiu kulturalnym | informowanie uczniów o regionalnych wydarzeniach kulturalnych, zachęcanie do udziału w spektaklach teatralnych i seansach filmowych | cały rok szkolny | wychowawca i nauczyciel języka polskiego |
nauczyciel prowadzi zajęcia ciekawie | wykorzystywanie w prowadzeniu lekcji metod aktywizujących, różnych form pracy z uczniami i różnorodnych pomocy naukowych oraz różnych źródeł informacji | cały rok szkolny |
wszyscy uczący w klasie
|
|
uczeń zdolny uczestniczy w konkursach i olimpiadach | organizowanie kółek zainteresowań i dodatkowa praca z uczniem o szczególnych uzdolnieniach | cały rok szkolny | wszyscy uczący | |
Nabywanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami | fachowa pomoc dla uczniów posiadających trudności w nauce | przekazanie nauczycielom uczącym w klasie 1k zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z dysfunkcjami oraz stosowanie się do tych zaleceń w pracy z takimi uczniami |
wrzesień 2014 cały rok szkolny |
pedagog, wychowawca
|
sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych | przeprowadzenie lekcji wychowawczej o bezpieczeństwie w szkole i poza nią | wrzesień 2014 | wszyscy uczący | |
informowanie uczniów o miejscach uzyskiwania pomocy w szkole | przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat konfliktów międzyludzkich i sposobów ich rozwiązywania | marzec 2015 | wychowawca | |
Rozwijanie postawy tolerancji | nabycie umiejętności akceptacji odmienności innych ludzi oraz dokonywania właściwych wyborów w trudnych sytuacjach |
przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat praw
człowieka, dziecka, praw i obowiązków ucznia przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat tolerancji i poszanowania poglądów innych niż własne |
październik 2014 | wychowawca |
Rozwijanie postaw pro-ekologicznych | poznanie zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz zasad postępowania proekologicznego | przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat zagrożeń ekologicznych we współczesnym świecie i możliwości zapobiegania degradacji środowiska naturalnego człowieka | listopad 2014 | wychowawca |
Rozwijanie samoświadomości | uczeń zna mechanizmy kształtowania osobowości oraz potrafi aktywnie i świadomie pracować nad rozwojem własnej osobowości |
przeprowadzenie lekcji wychowawczych podnoszących
samoświadomość
|
cały rok | wychowawca |
Propagowanie zdrowego stylu życia oraz przeciwdziałanie uzależnieniom | uczeń nie pali, nie pije alkoholu, nie bierze narkotyków |
lekcje wychowawcze na temat uzależnień lekcja wychowawcza na temat AIDS |
styczeń 2015 marzec 2015
|
wychowawca, nauczyciel biologii
|
uczeń włącza się do akcji prozdrowotnych | udział młodzieży w akcjach prozdrowotnych | cały rok szkolny | wychowawca, nauczyciel biologii | |
uczeń zna zagrożenia drugiej generacji | lekcje wychowawcze na temat higieny zdrowia psychicznego, zalet czynnego wypoczynku na świeżym powietrzu, zdrowego stylu odżywiania się | kwiecień 2015 | wychowawca | |
Rozwijanie postaw patriotycznych | uczeń pamięta o ważnych wydarzeniach z historii Polski | przypomnienie historii Polski przy okazji rocznic ważnych wydarzeń | cały rok szkolny |
wychowawca nauczyciel historii i j. polskiego |
uczeń uczestniczy aktywnie w uroczystościach z okazji świąt państwowych | stworzenie stron WWW dla Serwisu Edukacyjnego dotyczących ważnych wydarzeń w historii Polski | cały rok szkolny | wychowawca | |
uczeń zachowuje się godnie wobec symboli narodowych i religijnych | wdrażanie uczniów do odpowiedniego zachowania się wobec symboli narodowych i religijnych poprzez pogadanki | cały rok szkolny | nauczyciel historii i j. polskiego | |
Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole | uczeń aktywnie pracuje dla dobra zespołu klasowego, całej szkoły i środowiska lokalnego | organizacja wigilii klasowej, wycieczek klasowych, ogniska | wg harmonogramu imprez szkolnych | wychowawca |
włączanie się do pracy Samorządu Szkolnego poprzez organizację różnych imprez podejmowanych przez Samorząd Szkolny | cały rok szkolny | wychowawca | ||
udział w zajęciach drużyn sportowych i starty w zawodach | wg harmonogramu | opiekun zajęć sportowych | ||
cykl lekcji wychowawczych kształtujących umiejętności interpersonalne | cały rok | wychowawca, pedagog | ||
Przeciwdziałanie przejawom wulgarności, motywowanie do postępowania zgodnego z wrażliwością ucznia szkoły z tradycjami dbającego o kulturę języka i obyczajów oraz szanującego zasady przyjęte w społeczności szkolnej | uczeń nie przeklina, kulturalnie zachowuje się w miejscach publicznych | przeprowadzenie lekcji wychowawczych poświęconych zasadom kultury bycia, zapoznanie uczniów z zasadami savoir-vivre w szkole i poza nią | grudzień 2014 | wychowawca |
uczeń dba o właściwy ubiór w szkole | zapoznanie ze Statutem Szkoły, konsekwentne egzekwowanie jego postanowień i zdecydowana reakcja nauczycieli na wszelkie przejawy niewłaściwego niekulturalnego zachowania w szkole i poza nią | wrzesień 2014 | wychowawca i pozostali uczący | |
uczeń dba o swój wygląd zewnętrzny | cały rok | wychowawca i pozostali uczący | ||
uczeń systematycznie uczęszcza na zajęcia, nie spóźnia się | cały rok | wychowawca i pozostali uczący | ||
Współdziałania wychowawcze podejmowane przez szkołę z rodzicami | rodzice znają wyniki w nauce, frekwencję i zachowanie swoich dzieci |
organizowanie zebrań, konsultacji indywidualnych udział rodziców w opiniowaniu pracy szkoły (wypełnienie ankiet) |
wg harmonogramu | wychowawca |
rodzice włączają się do pracy na rzecz klasy, szkoły | angażowanie rodziców w przygotowanie wycieczki klasowej | cały rok szkolny | wychowawca | |
rodzice znają zagrożenia pierwszej i drugiej generacji | rozmowy z rodzicami | cały rok szkolny | wychowawca | |
nauczyciel poznaje sytuacje rodzinną uczniów | rozpoznanie rodzinnej sytuacji uczniów celem pomocy tym, którzy jej potrzebują | cały rok szkolny | pedagog, wychowawca | |
uczeń z rodziny patologicznej ma zapewnioną pomoc psychologiczno-pedagogiczną | pomoc finansowa uczniom z rodzin najuboższych | wg potrzeb |
wychowawca, pedagog
|
|
Poznanie Tarnowa i najbliższych okolic | uczeń lepiej poznaje miejsce w którym mieszka i uczęszcza do szkoły | uczestnictwo młodzieży w rajdach w okolicach Tarnowa | wg harmonogramu | organizatorzy rajdów |
lekcje wychowawcze poświęcone zabytkom miasta i regionu | cały rok | wychowawca |
I Liceum Ogólnokształcące |
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
W artykułach serwisu są używane cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać,
zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe