Informatyka dla klas II – ćwiczenia w programowaniu pętli

Instrukcja do ćwiczenia

  1. Utwórz w środowisku Code::Blocks projekt konsoli.
  2. Na samym początku programu zapisz w komentarzu imiona i nazwiska uczestników grupy, klasę oraz numer ćwiczenia.
  3. Napisz i uruchom odpowiedni program zgodny z tematem ćwiczenia.
  4. Tekst programu wyślij jako list na adres: i-lo@eduinf.waw.pl

Tematy ćwiczeń

  1. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    1 2 2 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 3 2 2 1 2 2 3 3 3...
  2. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    1 2 3 4 5 2 3 4 5 6 3 4 5 6 7 5 6 7 8 6 7 8 9 ...
  3. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    0 1 2 3 4 1 2 3 4 0 2 3 4 0 1 3 4 0 1 2 4 0 1 2 3...
  4. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    0 0 1 0 1 2 0 1 2 3 0 1 2 3 4 0 1 2 3 4 5 0 1 2 3 4 5 6...
  5. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    0 1 2 3 7 6 5 4 0 1 2 3 7 6 5 4 0 ...
  6. Utwórz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli n kolejnych wyrazów ciągu:
    1 2 3 4 6 8 10 12 15 18 21 24 28 32 36 40 45 50 55 60 66 72 78 84 ...
  7. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    .XXXXXXXX.
    X........X
    X..XXXX..X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X..XXXX..X
    X........X
    .XXXXXXXX.
  8. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    XXXXXXXXXX
    X........X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X........X
    XXXXXXXXXX
  9. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    XXXXXXXXXX
    X........X
    X.XXXXXX.X
    X.XX...X.X
    X.X.X..X.X
    X.X..X.X.X
    X.X...XX.X
    X.XXXXXX.X
    X........X
    XXXXXXXXXX
  10. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    XXXXXXXXXX
    X........X
    X......X.X
    X.....XX.X
    X....XXX.X
    X...XXXX.X
    X..XXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X........X
    XXXXXXXXXX
  11. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    XXXXXXXXXX
    X........X
    X.X.X.X..X
    X..X.X.X.X
    X.X.X.X..X
    X..X.X.X.X
    X.X.X.X..X
    X..X.X.X.X
    X........X
    XXXXXXXXXX
  12. Napisz program w języku C++, który odczyta z klawiatury liczbę n, a następnie wyświetli w oknie konsoli prostokąt o wymiarach n x n z literek X oraz znaku kropki o następującym kształcie (dla n = 10):

    XXXXXXXXXX
    X........X
    X...XX...X
    X...XX...X
    X.XXXXXX.X
    X.XXXXXX.X
    X...XX...X
    X...XX...X
    X........X
    XXXXXXXXXX


List do administratora Serwisu Edukacyjnego Nauczycieli I LO

Twój email: (jeśli chcesz otrzymać odpowiedź)
Temat:
Uwaga: ← tutaj wpisz wyraz  ilo , inaczej list zostanie zignorowany

Poniżej wpisz swoje uwagi lub pytania dotyczące tego rozdziału (max. 2048 znaków).

Liczba znaków do wykorzystania: 2048

 

W związku z dużą liczbą listów do naszego serwisu edukacyjnego nie będziemy udzielać odpowiedzi na prośby rozwiązywania zadań, pisania programów zaliczeniowych, przesyłania materiałów czy też tłumaczenia zagadnień szeroko opisywanych w podręcznikach.



   I Liceum Ogólnokształcące   
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie

©2017 mgr Jerzy Wałaszek

Dokument ten rozpowszechniany jest zgodnie z zasadami licencji
GNU Free Documentation License.