Koło informatyczne - 2006/2007 |
Zajęcia uzupełniające mają na celu przygotowanie uczniów do matury (oraz do olimpiady) z informatyki. Celem tych zajęć jest pogłębienie wiedzy uczniów z tematów realizowanych na lekcjach informatyki oraz omówienie zagadnień, które nie zostały ujęte w programie nauczania przedmiotu z uwagi na zbyt małą ilość godzin.
Zajęcia są prowadzone w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo (termin zajęć będzie podany w osobnym komunikacie na stronie głównej serwisu). Uczestnictwo w zajęciach jest dobrowolne. W trakcie zajęć nie są wystawiane oceny, jednakże uczniowie mają możliwość sprawdzenia stopnia opanowania wybranych zagadnień informatycznych. Rezygnacja z uczestnictwa w zajęciach nie wpływa w żaden sposób na ocenę z informatyki.
Lp | Data | Tematy realizowanych zajęć w roku szkolnym 2006/2007 |
Liczba godzin |
---|---|---|---|
1 | 13 IX 2006 |
Temat: Podstawowe struktury danych w języku
C++: liczby całkowite ze znakiem
i bez znaku, liczby rzeczywiste. Programy: P001 - przekroczenie zakresu liczby całkowitej bez znaku, P002 - przekroczenie zakresu liczby całkowitej ze znakiem, P003 - błąd zaokrąglenia liczby rzeczywistej, P004 - utrata precyzji w operacji dodawania liczb rzeczywistych |
2 |
2 | 20 IX 2006 |
Temat: Wskaźniki,
podstawowe operacje na wskaźnikach. Programy. P005 - przekazywanie parametrów przez referencję. P006 - podgląd liczb rzeczywistych. P007 - ucieczka wskaźnika. |
2 |
3 | 27 IX 2006 |
Temat: Podstawowe konstrukcje sterujące:
if-else, while,
do-while, switch-case-default
oraz for. Programy: P008 - kostka do gry. P009 - gra w Oko dla dwóch graczy. P010 - gra w Oko dla człowieka z komputerem (zadanie domowe). |
2 |
4 | 2 X 2006 |
Temat: Podstawowe operacje na tablicach. Programy: P011 - gra w Kółko i Krzyżyk dla dwóch graczy. |
2 |
5 | 11 X 2006 |
Temat: Algorytm MiniMax i
jego przykładowe zastosowania. Programy: P012 - gra w Kółko i Krzyżyk dla człowieka z komputerem. |
2 |
6 |
18 X 2006 25 X 2006 |
Temat: Obsługa konsoli znakowej w Windows -
biblioteka
newconio. Programy: P013 - wygodne funkcje sterowania konsolą znakową w systemie Windows. P014 - przykładowe zastosowania biblioteki newconio. |
4 |
7 |
8 XI 2006 15 XI 2006 22 XI 2006 |
Zajęcia przeznaczone na realizację tematów olimpijskich. Materiały pomocnicze: OL008 - Podstawowe informacje o grafach i sposobach ich reprezentacji w pamięci komputera. OL009 - Algorytm Dijkstry - wersja podstawowa. OL010 - Kolejka priorytetowa i jej zastosowanie w algorytmie Dijkstry. OL011 - Programy tworzące macierze sąsiedztwa oraz listy sąsiedztwa. OL012 - Przykładowe implementacje algorytmu Dijkstry w języku C++. |
6 |
8 |
6 XII 2006 13 XII 2006 |
Temat: Gra Bombowiec. Programy: P015 - implementacja gry w C++ oraz objaśnienie. |
4 |
9 | 20 XII 2006 |
Temat: Gra Pole Minowe. Programy: P016 - implementacja gry w C++ oraz objaśnienie. |
2 |
10. | 3 I 2007 |
Temat: Gra Wąż. Programy: P017 - implementacja gry w C++ oraz objaśnienie. |
2 |
11. | 10 I 2007 |
Temat: Gra Domino. Programy: P018 - implementacja gry w C++ oraz objaśnienie. |
2 |
12. | 31 I 2007 |
Temat: Programowanie MS-Windows. Programy: P019 - prosta aplikacja MS-Windows w języku C++. |
2 |
13. | 14 II 2007 |
Temat: Tworzenie okna w MS-Windows Programy: P020 - prosta aplikacja MS-Windows w języku C++. |
2 |
14. | 21 II 2007 |
Temat: Wypisywanie tekstu w oknie Programy: P021 - prosta aplikacja MS-Windows w języku C++. Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów, znajdowanie spójnych składowych grafu. Materiały pomocnicze: OL017 - Pojęcia podstawowe z teorii grafów OL018 - Znajdowanie spójnych składowych grafu - implementacja w C++ |
2 |
15. | 28 II 2007 |
Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów, sortowanie topologiczne
acyklicznych grafów skierowanych Materiały pomocnicze: OL019 - Sortowanie topologiczne acyklicznego grafu skierowanego - implementacja w C++ |
2 |
16. |
7 III 2007 14 III 2007 |
Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów, podsumowanie algorytmów
przeszukiwania grafów: preorder, inorder, postorder, BFS, DFS. Numerowanie odwiedzanych węzłów, tworzenie drzew rozpinających. Materiały pomocnicze: OL020 - Przechodzenie drzew binarnych: preorder, inorder, postorder i BFS OL021 - Drzewa rozpinające w szerz i w głąb. |
4 |
17. | 4 IV 2007 |
Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów: grafy dwudzielne. Materiały pomocnicze: OL022 - Grafy dwudzielne OL023 - Problem kojarzenia małżeństw |
4 |
18. |
11 IV 2007 18 IV 2007 25 IV 2007 9 V 2007 |
Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów: znajdowanie cyklu Eulera i
Hamiltona Materiały pomocnicze: OL024 - Cykl Eulera OL025 - Cykl Hamiltona OL026 - Problem chińskiego listonosza - cykl Eulera OL027 - Problem wędrującego komiwojażera - cykl Hamiltona |
8 |
19. |
16 V 2007 23 V 2007 6 VI 2007 |
Zajęcia dla zaawansowanych - teoria grafów: sieci przepływowe Materiały pomocnicze: OL028 - Sieci przepływowe - podstawowe definicje i własności OL029 - Maksymalny przepływ - algorytm Forda-Fulkersona/Edmondsa-Karpa OL030 - Znajdowanie maksymalnych skojarzeń w grafach dwudzielnych metodą wyznaczania maksymalnego przepływu |
6 |
Razem: | 60 |
I Liceum Ogólnokształcące |
Pytania proszę przesyłać na adres email: i-lo@eduinf.waw.pl
W artykułach serwisu są używane cookies. Jeśli nie chcesz ich otrzymywać,
zablokuj je w swojej przeglądarce.
Informacje dodatkowe