w budowie

Kurs ten ma na celu nauczenie podstaw elektroniki oraz techniki cyfrowej. Po przerobieniu poszczególnych działów poznasz sposoby projektowania układów elektronicznych, tworzenia płytek drukowanych za pomocą programu CadSoft Eagle, budowania oraz programowania za pomocą środowiska Eclipse układów zawierających mikrokontrolery firmy Atmel. Kurs podaje krok po kroku wiadomości praktyczne. Nie jest wymagana jakaś konkretna wiedza (chociaż dobrze jest znać fizykę, matematykę i informatykę).  Wszystkie prezentowane tutaj projekty i ćwiczenia zostały zbudowane i przetestowane przeze mnie i przez moich uczniów na kole informatycznym w ciągu kilku ostatnich lat. Zapraszamy.

 

Spis treści

 
   
   
 

Projekty

 
 
  1. Zasilacz bateryjny 4,5V
  2. Zasilacz bateryjny 3 x AAA
  3. Zasilacz akumulatorkowy 4,8V
  4. Zasilacz ATX
  5. Generator przerywany
  6. Tester poziomów TTL
  7. Zasilacz do płytki stykowej na 7805
  8. Migacz diodowy
  9. Płytka bazowa APP000 w wersji przewlekanej
  10. Płytka bazowa APP000 w wersji SMD
  11. Płytka aplikacyjna APP001 w wersji przewlekanej
  12. Płytka aplikacyjna APP001 w wersji SMD
  13. Płytka aplikacyjna APP002 w wersji przewlekanej dla diod niebieskich
  14. Płytka aplikacyjna APP002 w wersji SMD dla diod niebieskich
  15. Płytka aplikacyjna APP002 w wersji przewlekanej dla diod czerwonych
  16. Płytka aplikacyjna APP002 z diodami ustawionymi w koło
  17. Płytka aplikacyjna APP002 z diodami czerwonymi ustawionymi w koło
  18. Płytka aplikacyjna APP003 – sygnalizator świetlny na skrzyżowaniu
  19. Płytka aplikacyjna APP004 – kostka do gry
  20. Płytka aplikacyjna APP005 – prosty instrument
  21. Płytka aplikacyjna APP006 – elementy analogowe
 
 

Ćwiczenia

 
 
  1. Rozładowanie kondensatora
  2. Napięcie na diodzie
  3. Zasilanie diody LED
  4. Połączenie równoległe diod
  5. Tranzystor bipolarny jako wzmacniacz
  6. Tranzystor bipolarny jako stabilizator
  7. MOSFET-N jako włącznik
  8. Sterowanie przez bramkę diodami LED
  9. Sterowanie przez bramkę tranzystorem mocy
  10. Sterowanie przez bramkę tranzystorem MOSFET-N
  11. Projektowanie sieci logicznej
  12. Przerzutnik SR z bramek NAND
  13. Przerzutnik T z przerzutnika D
  14. Generator z 3 bramek NOT
  15. Generator z 2 bramek NOT
  16. 4-bitowy licznik binarny
  17. 4-bitowy rejestr przesuwający
  18. Uruchomienie płytki bazowej APP000
  19. Programowanie płytki aplikacyjnej APP001
  20. Programowanie płytki aplikacyjnej APP001
 
 

Materiały

 
 
  1. mynewlib.lbr – biblioteka elementów używanych w projektach Eagle
 

 



List do administratora Serwisu Edukacyjnego Nauczycieli I LO

Twój email: (jeśli chcesz otrzymać odpowiedź)
Temat:
Uwaga: ← tutaj wpisz wyraz  ilo , inaczej list zostanie zignorowany

Poniżej wpisz swoje uwagi lub pytania dotyczące tego rozdziału (max. 2048 znaków).

Liczba znaków do wykorzystania: 2048

 

W związku z dużą liczbą listów do naszego serwisu edukacyjnego nie będziemy udzielać odpowiedzi na prośby rozwiązywania zadań, pisania programów zaliczeniowych, przesyłania materiałów czy też tłumaczenia zagadnień szeroko opisywanych w podręcznikach.



   I Liceum Ogólnokształcące   
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie

©2017 mgr Jerzy Wałaszek

Dokument ten rozpowszechniany jest zgodnie z zasadami licencji
GNU Free Documentation License.