Pole minowe - opis


Podrozdziały:

 

Gra Pole Minowe jest pochodzącą z lat 80-tych ubiegłego wieku prostą grą planszową. Plansza składa się z pól ułożonych w 20 wierszy po 78 pól każdy (oczywiście rozmiary planszy mogą być inne, my przyjęliśmy takie, aby dopasować ją do wymiarów okienka konsoli). Pole jest puste lub zawiera minę. Gracz przemieszcza się po polach planszy. Jeśli znajdzie się na polu zawierającym minę, to... chyba nie muszę wyjaśniać, iż oznacza to koniec rozgrywki. Zadaniem gracza jest przebycie pola z punktu startowego, który umieszczony został w lewym dolnym rogu do punktu docelowego w prawym górnym rogu pola gry. Jeśli mu się to uda, wygrywa. Gracz posiada wykrywacz min informujący go, czy na sąsiednich polach znajdują się miny.  Wadą tego wykrywacza jest to, iż nie wiemy, które z tych pól zawierają miny, a które nie. Musimy do tego dojść drogą dedukcji.

 

Zasady gry w Pole Minowe
  1. Tworzenie pola minowego zawierającego w przypadkowo wybranych polach około 100 min. Wyświetlenie planszy gry, na której miny są niewidoczne.
  2. Gracz ustawia się w polu startowym w lewym dolnym narożniku pola minowego.
  3. Jeśli wokół pozycji gracza znajdują się miny, gra wypisuje napis UWAGA MINY. W przeciwnym razie zostaje wypisany napis NIE MA MIN.
  4. Gracz wykonuje ruch na sąsiednie pole planszy.
  5. Jeśli pole, na którym znajduje się gracz zawiera minę, gra się kończy z odpowiednim komunikatem i wyświetleniem planszy gry z widocznymi minami.
  6. Jeśli gracz doszedł do pola docelowego, gra kończy się z gratulacjami i wyświetleniem planszy gry z widocznymi minami.
  7. Wracamy do punktu 3

 



List do administratora Serwisu Edukacyjnego Nauczycieli I LO

Twój email: (jeśli chcesz otrzymać odpowiedź)
Temat:
Uwaga: ← tutaj wpisz wyraz  ilo , inaczej list zostanie zignorowany

Poniżej wpisz swoje uwagi lub pytania dotyczące tego rozdziału (max. 2048 znaków).

Liczba znaków do wykorzystania: 2048

 

W związku z dużą liczbą listów do naszego serwisu edukacyjnego nie będziemy udzielać odpowiedzi na prośby rozwiązywania zadań, pisania programów zaliczeniowych, przesyłania materiałów czy też tłumaczenia zagadnień szeroko opisywanych w podręcznikach.



   I Liceum Ogólnokształcące   
im. Kazimierza Brodzińskiego
w Tarnowie

©2017 mgr Jerzy Wałaszek

Dokument ten rozpowszechniany jest zgodnie z zasadami licencji
GNU Free Documentation License.